Όπου υπάρχει λόγος, αλλά λείπουν οι ενάρξεις
Πολλές φορές οι μικροί μας φίλοι ενώ έχουν κατακτήσει ένα βασικό - χρηστικό επίπεδο λόγου, δυσκολεύονται να εξωτερικεύσουν αυτό που θέλουν να πουν και να χρησιμοποιήσουν το πραγματικό δυναμικό τους.
Κάποιες φορές το θεωρούν άσκοπο και προτιμούν να διεκδικήσουν αυτό που θέλουν (π.χ. μια σοκολάτα) απλά με το να πάνε να το πάρουν ή θα προτιμήσουν και να χρησιμοποιήσουν οποιαδήποτε άλλη σκανταλιά για να το πετύχουν αυτό, παρά να το ζητήσουν.
Με το να θέτουμε τα πράγματα που θέλουν τα παιδιά σε έλεγχο, θα τους οδηγήσουμε στο να χρησιμοποιούν τον λόγο τους και να δουν ότι κερδίζω με το να μιλάω! Ας παρατηρήσουμε τι είναι αυτό που αρέσει στο παιδί κι ας δημιουργήσουμε γύρω από αυτό.
Αν κάθε φορά που περνάμε από το αγαπημένο μαγαζί του παιδιού ζητάει χυμό, θα περάσουμε από εκεί πάλι την επόμενη μέρα. Ας μαζέψουμε τουλάχιστον 3 ενάρξεις για τον μικρό μας φίλο τη μέρα (π.χ. να δει τηλεόραση, να φάει σοκολάτα, να πάει βόλτα).
Για να δούμε τι γίνεται όταν λείπει το αδερφάκι και δεν προλαβαίνει να μιλήσει, για εμάς τους πιο ντροπαλούς. Τι θα γίνει αν κλείσει το τάμπλετ του μικρού μας φίλου από μπαταρία; Θα μας ζητήσει φορτιστή; Ας δοκιμάσουμε να σερβίρουμε το φαγητό «ξεχνώντας» να βάλουμε κουτάλι στο τραπέζι, ανακαλύπτοντας έτσι την μαγεία των συμπληρωματικών αντικειμένων. Ας «προσκαλέσουμε» το παιδί να μιλήσει για αυτά που του αρέσουν και να φτιάξουμε όμορφες στιγμές μαζί του.
◾️ Πληροφορίες για το Κέντρο Πρώιμης Παρέμβασης "Ευ-Νόηση" θα βρείτε εδώ