Κλείσιμο
author image

ΜΑΡΘΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ειδική Παιδαγωγός Φιλόλογος MA Special Education / B.T.E.C Edexcel Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών Υπεύθυνη Εκδόσεων my-book.gr & Κέντρου Αγωγής Παιδιού & Εφήβου "Εξέλιξη"

22 Apr, 2021

Πώς να υποστηρίξω ένα παιδί με ΔΕΠ-Υ;

«Δεν μου φτάνει ο χρόνος για να γράψω την έκθεσηΓια αυτό και βγαίνει τόσο μικρή... αλλιώς έχω τόσες ιδέες...», Θάνος, 10 ετών 

Ένα από τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι μαθητές με ΔΕΠ-Υ είναι η έλλειψη οργανωτικών δεξιοτήτων. Η διαχείριση και η αντιμετώπιση της διάσπασης προσοχής πρέπει να βασίζεται στην ενίσχυση αυτών των δεξιοτήτων. 

Η συγκεκριμένη δυσκολία οργάνωσης επηρεάζει σημαντικά πολλές άλλες λειτουργίες, όπως αυτή της αποθήκευσης και ανάκλησης στο μνημονικό μηχανισμό, της προσοχής, της διαχείρισης του χρόνου, του τρόπου μελέτης και γενικότερα της ίδιας της μάθησης. 

Ο τρόπος αντιμετώπισης και θεραπείας βασίζεται στην μείωση των συμπτωμάτων της ΔΕΠΥ και της βελτίωσης της καθημερινότητας ενός παιδιού με ΔΕΠ-Υ. 

Η υποστήριξη πρέπει να περιλαμβάνει άμεση, σαφή και συνεχή διδασκαλία σε γνωστικό και μεταγνωστικό επίπεδο.

Επομένως, η διδασκαλία στρατηγικών ή/και η χρήση σύνθετων οργανωμένων συστημάτων μελέτης, οργάνωσης και διαχείρησης των γνωστικών πηγών των μαθητών αυτών, είναι απαραίτητη! 

Βασίζεται: 

  1. στην καλή ανάλυση έργου (βήμα προς βήμα εκτέλεση της στρατηγικής) 
  2. στην υποδειγματική διδασκαλία (μοντελοποίηση) 
  3. στην προσφορά της απαραίτητης αναλυτικής μεταγνωστικής γνώσης
  4. στην ατομική ή ομαδική πρακτική (Meltzer και συν., 1996) 

Η ομάδα του Kidsproject.gr προτείνει το υλικό των εκδόσεων my-book.gr, το οποίο στοχεύει στη συνεχή ενίσχυση και βελτίωση των στρατηγικών σε παιδιά με διάσπαση ελλειμματικής προσοχής. 

Υποστηρικτικό Πρόγραμμα Παρέμβασης για ΔΕΠ-Υ | My-Book.gr (my-book,gr) 

Για περισσότερες πληροφορίες για τις εκδόσεις My-Book.gr πατήστε εδώ.

Πηγή