Κλείσιμο
author image

ΜΑΡΘΑ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΥ

Ειδική Παιδαγωγός Φιλόλογος MA Special Education / B.T.E.C Edexcel Μέλος Πανελλήνιας Ένωσης Ειδικών Παιδαγωγών Υπεύθυνη Εκδόσεων my-book.gr & Κέντρου Αγωγής Παιδιού & Εφήβου "Εξέλιξη"

26 Oct, 2021

Σύνδεση Δυσαριθμησίας με άλλες Δυσκολίες και Αξιολόγηση της

Σχετίζεται η δυσαριθμησία με άλλες μαθησιακές δυσκολίες;

Η σχέση αναγνωστικών και μαθησιακών δυσκολιών αποτελεί ένα ζήτημα που έχει απασχολήσει πλήθος επιστημόνων. Στην περίπτωση των λεκτικών μαθηματικών προβλημάτων γίνονται εμφανείς αναγνωστικές δυσκολίες που συνήθως έχουν παιδιά με δυσλεξία, αλλά και δυσκολίες σε μνημονικές δεξιότητες και στην οπτική - ακουστική αντίληψη.

Αξίζει να σημειωθεί πως οι μαθητές που εμφανίζουν αδυναμία στα μαθηματικά δεν είναι πάντα μαθητές με δυσαριθμησία. Συχνά, θεωρώντας πως τα μαθηματικά είναι βαρετά και δε σχετίζονται με την πραγματικότητα οδηγούν τα παιδιά σε ανασφάλεια και φόβο. Η φοβία αυτή δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως δυσαριθμησία αλλά είναι δυνατόν να έχει κοινές ή και βαρύτερες συνέπειες ως προς την επίδοση των μαθητών στα μαθηματικά, καθώς υπερισχύει η αίσθηση ότι δεν έχουν τη δυνατότητα να τα καταφέρουν και πως όποια προσπάθεια και αν κάνουν θα είναι μάταιη. Σημαντικό ρόλο στην παραπάνω κατάσταση αποτελεί ο τρόπος διδασκαλίας και η αξιολόγησή τους.


Διαδικτυακό σεμινάριο «Αρχαία Ελληνικά: Από τη Θεωρία στην Πράξη» από το my-book!

Εξοικείωση των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες στη διδασκαλία γραμματικών και συντακτικών φαινομένων της αρχαίας ελληνικής γλώσσας.

Περισσότερες πληροφορίες & εγγραφές ΕΔΩ


Πως γίνεται η διάγνωση της δυσαριθμησίας;

Η διάγνωση και αξιολόγηση της δυσαριθμησίας πραγματοποιείται από Εκπαιδευτικό Ψυχολόγο έτσι ώστε να εντοπίσει τις νοητικές αδυναμίες του παιδιού και από Ειδικό Παιδαγωγό, ο οποίος θα είναι ειδικευμένος σε μαθησιακές δυσκολίες γενικότερα. Βέβαια, σε περίπτωση που εμφανίζονται και άλλες δυσκολίες, κυρίως στη συμπεριφορά, απαιτείται αξιολόγηση από ειδικό προσωπικό, όπως Κλινικό Ψυχολόγο, Παιδοψυχίατρο κλπ. Για να γίνει σωστή διάγνωση χρειάζεται να αποκλειστούν άλλου είδους ελλείμματα, όπως:

🔹 Άσχημες συνθήκες στο οικογενειακό περιβάλλον

🔹 Νοητική υστέρηση

🔹 Νευρολογικό πρόβλημα

🔹 Αισθητηριακές αναπηρίες

🔹 Μη επαρκής εκπαίδευση

Η χαμηλή επίδοση στα μαθηματικά οδηγεί τους μαθητές στη δημιουργία αρνητικών συναισθημάτων με αποτέλεσμα την επιβάρυνση της μάθησης και την ενίσχυση της ανασφάλειας. Στην περίπτωση αυτή χρειάζονται τροποποιήσεις στο αναλυτικό πρόγραμμα και ειδικές εκπαιδευτικές παρεμβάσεις.

Οι εκδόσεις www.my-book.gr έχουν ολοκληρωμένες λύσεις και προτάσεις υποστήριξης
για τη διαταραχή μαθηματικών δεξιοτήτων, όπως και
για κάθε μαθησιακή δυσκολία.

Περισσότερες πληροφορίες για τις εκδόσεις My-Book.gr θα βρείτε με ένα κλικ στην εικόνα

Πηγή