Κλείσιμο

ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ

14 Jun, 2020

Γιατί δεν πρέπει να «παγώνουμε» το θεραπευτικό πρόγραμμα του παιδιού μας!

Το φετινό σχολικό έτος λαμβάνει μία πρωτόγνωρη πορεία λόγω των εξελίξεων στο χώρο της υγείας. Πιο συγκεκριμένα, όπως είναι γνωστό σε όλους μας, τα σχολεία έκαναν μία αρκετά μεγάλη παύση της λειτουργίας τους, ενώ ακόμη και τώρα λειτουργούν κάτω από συγκεκριμένες συνθήκες. Φυσικά το παραπάνω γεγονός άλλαξε κατά πολύ την καθημερινότητα και την ρουτίνα τόσο των παιδιών, όσο και των γονιών τους .Συν τοις άλλοις, απόντα από την καθημερινότητα των οικογενειών, ήταν και τα θεραπευτικά προγράμματα αποκατάστασης. Όπως είναι προφανές, όλα τα παραπάνω έλαβαν χώρα, με σκοπό την προάσπιση της υγείας όλων μας! Όμως στο σημείο όπου βρισκόμαστε (επαναφορά στην καθημερινότητα με τη λήψη όλων των απαραίτητων μέτρων υγειονομικής προστασίας), έχει παρατηρηθεί πως πολλές οικογένειες «παγώνουν» τις θεραπείες των παιδιών τους και δίνουν ραντεβού. . . τον Σεπτέμβρη! Με βάση τα λεγόμενα κάποιων γονέων ανησυχούν για την υγεία και δεν προτίθενται να συνεχίσουν ούτε το σχολείο, ούτε τι θεραπείες των παιδιών τους. Άλλοι γονείς ισχυρίζονται πως τα παιδιά έχουν βγει εκτός προγράμματος και δεν θα συγκεντρωθούν – επανέλθουν στην ρουτίνα που είχαν. Παρακάτω, παραθέτουμε κάποιους αρκετά σημαντικούς λόγους, όπου κρίνουμε σημαντικό να συνεχίσουν το θεραπευτικό τους πρόγραμμα τα παιδιά! Ο ΧΡΟΝΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΣ Ο χρόνος για τα παιδιά είναι σημαντικός! Όσο πιο άμεσα «λύνουμε» τις δυσκολίες των παιδιών μας, τόσο πιο σύντομα τα παιδιά γενικεύουν τις δεξιότητες και τις γνώσεις τους στην καθημερινότητά τους. Ας μην ξεχνάμε πως όσο μεγαλώνει ένα παιδί, τόσο πιο δύσκολα αποκαθίστανται οι δυσκολίες του. Έτσι λοιπόν, η παύση των θεραπειών από τον Μάρτη ως τον Σεπτέμβρη, είναι ένα αρκετά σημαντικό διάστημα για κάθε ηλικιακή ομάδα. ΕΧΟΥΜΕ ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΟ ΠΕΡΙΘΩΡΙΟ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ Μιας και η καθημερινότητα είναι πιο χαλαρή (τα περισσότερα παιδιά πηγαίνουν 2 ή 3 φορές την εβδομάδα στο σχολείο), τα παιδιά έχουν λιγότερο φόρτο εργασίας. Αυτό, τα φέρνει στις θεραπείες πιο ξεκούραστα και συγκεντρωμένα, ενώ ακόμη μας δίνει τη δυνατότητα να καλύψουμε τις δυσκολίες μας και να προσεγγίσουμε όσο περισσότερο μπορούμε τους θεραπευτικούς μας στόχους. ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟΧΗ = ΠΙΟ ΔΥΣΚΟΛΗ ΠΡΟΣΑΡΜΟΓΗ Όσο περισσότερο απέχουμε από το θεραπευτικό μας πρόγραμμα, τόσο πιο δύσκολα θα επανέλθουμε σε αυτό. Το παραπάνω ισχύει ιδιαίτερα για παιδιά με δυσκολίες προσαρμογής. ΚΙΝΔΥΝΕΎΟΥΜΕ ΝΑ «ΧΑΣΟΥΜΕ» ΟΤΙ ΚΑΤΑΚΤΗΣΑΜΕ Η απότομη παύση ενός θεραπευτικού προγράμματος, δύναται να μας οδηγήσει ξανά στο μηδέν! Κάποιους μήνες μετά την έναρξη του θεραπευτικού προγράμματος, τα παιδιά ξεκινούν να έχουν μεγάλη πρόοδο. Όταν όμως, το θεραπευτικό τους πρόγραμμα δεν ολοκληρωθεί με βάση τις υποδείξεις της διεπιστημονικής ομάδας (λογοθεραπευτές, εργοθεραπευτές, ψυχολόγους, ειδικούς παιδαγωγούς κ.α), υπάρχει ο κίνδυνος, το παιδί να εμφανίσει ξανά τις δυσκολίες που είχε πριν ξεκινήσει το θεραπευτικό πρόγραμμα. ΔΙΕΥΡΥΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΡΝΗΤΙΚΕΣ ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΥΤΟΠΕΠΟΙΘΗΣΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΑΣ «Τα παιδιά ξέρουν περισσότερα απ’ ότι οι μεγάλοι», λένε… Έτσι, είναι σημαντικό να μην παραβλέπουμε πως τα παιδιά αντιλαμβάνονται τι δυσκολίες τους. Μπορεί να κομπιάζουν , να τεμπελιάζουν ή να μοχθούν για να εξισορροπήσουν τις δυσκολίες τους, όμως πάντα χαίρονται όταν καταφέρνουν να βελτιωθούν και να κατακτήσουν δεξιότητες που παλιότερα δεν μπορούσαν. Το παραπάνω γεγονός, τα αφοπλίζει με αυτοπεποίθηση, η οποία αποτελεί απαραίτητο εφόδιο για την ευρύτερη ζωή τους. ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΟΜΑΣΤΕ ΤΟ ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ! Σίγουρα το καλοκαίρι μας εμπνέει για διακοπές και χαλάρωση! Όμως αποτελεί και μία τρομερή ευκαιρία να «κερδίσουμε το χαμένο έδαφος». Ειδικότερα, μπορούμε να φτάσουμε τις δεξιότητές μας στο ιδανικό επίπεδο, με βάση τη χρονολογική μας ηλικία και τα αναπτυξιακά ορόσημα της κάθε ηλικίας. Έτσι, πολλά παιδάκια, ξεκινούν τον Σεπτέμβρη το σχολείο, δίχως κενά, κατάλληλα προετοιμασμένα και έτοιμα να κατακτήσουν νέες γνώσεις και δεξιότητες. ΠΗΓΗ: ΜΕΤΑΓΝΩΣΗ