Το Κέντρο Ψυχολογικής Υποστήριξης Anima Vita ιδρύθηκε το 1989 με στόχο να προάγει το δικαίωμα στην ποιότητα ζωής. Παρέχει υπηρεσίες πρόληψης και ψυχοθεραπείας σε ομαδικό και ατομικό επίπεδο. Ο επιστημονικός υπεύθυνος του Κέντρου Ψυχολογικής Υποστήριξης Anima vita, κλινικός ψυχολόγος Νικόλαος Γ. Πάχος και οι συνεργάτες του σας καλούν να δείτε κάτω από άλλο πρίσμα, με άλλα μάτια, με διαφορετική άποψη τη ζωή και τις δυσκολίες της. Το να μάθουμε να ακούμε τον εαυτό μας με ενσυναίσθηση είναι ο δρόμος για να τον κατανοήσουμε. Το Anima Vita απευθύνεται σε άτομα που επιθυμούν να γνωρίσουν τον εαυτό τους, να εξελιχθούν, να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, να έρθουν σε επαφή με τη γνώση και να βελτιώσουν περισσότερο τη λειτουργικότητά τους, μέσα σ’ ένα περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής. Η πρότασή μας, ψυχοθεραπεία ψυχαναλυτικής κατεύθυνσης, ατομικής ή ομαδικής, αποσκοπεί στη γνώση και κατανόηση του εαυτού μας.
Υπηρεσίες
Ατομική & Ομαδική Ψυχοθεραπεία. Η ψυχαναλυτική ψυχοθεραπεία είναι ένα σημαντικό και αποφασιστικό βήμα για μια ποιοτική ζωή κι όχι μια ένδειξη αδυναμίας. Προσφέρει τη δυνατότητα να γνωρίσει κανείς καλύτερα τον εαυτό του, καθώς ανακαλύπτει πτυχές του εαυτού του που αν και μέχρι τώρα του ήταν άγνωστες, επηρέαζαν τον ίδιο και τη ζωή του. Η ψυχαναλυτικού τύπου ομάδα ψυχοθεραπείας λειτουργεί όπως μια μικρή κοινωνία. Δίνει τη δυνατότητα στα μέλη της να εκφράσουν τα δικά τους ατομικά θέματα ή προβλήματα στις σχέσεις τους με τους σημαντικούς «άλλους» γύρω τους (πατρική οικογένεια, παιδί, σύντροφο, φίλο…)
Οι υπηρεσίες μας εστιάζουν:
- Προσωπική ανάπτυξη, αυτογνωσία
- Άγχος : κοινωνικό ή εργασιακό
- Χαμηλή αυτοεκτίμηση
- Αδυναμία λήψης απόφασης και επίλυσης προβλημάτων
- Φοβίες – πανικό – θυμό
- Διαταραχές διατροφής
- Ψυχοσωματικά συμπτώματα
- Προβλήματα διάθεσης : μελαγχολία – κατάθλιψη
- Διαταραχές ύπνου
- Προβλήματα συναισθηματικής έκφρασης
- Δυσκολία στην επικοινωνία
- Προβλήματα διαπροσωπικών σχέσεων (ζεύγους, γονέων-παιδιών)
- Μαθήματα για Γονείς. Παρά την ονομασία Μαθήματα ο σκοπός τους δεν είναι να εκπαιδεύσουν τους γονείς στο δύσκολο ρόλο που ήδη έχουν αναλάβει, ούτε να δώσουν έτοιμες συμβουλές ή λύσεις ,αλλά να τους ευαισθητοποιήσουν σχετικά με τον ψυχικό κόσμο του παιδιού τους με απλά λόγια και πρακτικές.
Μέσα σ’ ένα περιβάλλον ασφάλειας και αποδοχής, στόχος είναι να δοθούν οι ευκαιρίες για προβληματισμό και ανταλλαγή εμπειριών ώστε να μπορούν να βοηθήσουν αποτελεσματικά το παιδί τους στην πορεία ανάπτυξης, ωρίμανσης και αυτονόμησης του. Η θεματολογία προσδιορίζεται από τις ανάγκες των ίδιων των γονέων, οι οποίες συζητούνται κατά τις πρώτες συναντήσεις των ομάδων .
- Θεατρικό Παιχνίδι για Παιδιά προσχολικής και σχολικής ηλικίας. Δια μέσου του παιχνιδιού και χρησιμοποιώντας τεχνικές από το θέατρο τα παιδιά θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν καλύτερα το συναισθηματικό τους κόσμο, να καλλιεργήσουν τη δημιουργική σκέψη και τη φαντασία τους, αναπτύσσοντας ένα ομαδικό πνεύμα και νιώθοντας ταυτόχρονα τη μοναδικότητά τους . Και όλα αυτά γιατί το ψυχοθεραπευτικό θεατρικό παιχνίδι είναι ένας αισιόδοξος και διασκεδαστικός, τρόπος να ανακαλύψεις τον κόσμο.
- Θεατρικό Παιχνίδι για Ενήλικες. Δια μέσου του ψυχοθεραπευτικού θεατρικού παιχνιδιού οι ενήλικες θα ανακαλύψουν πόσο σοβαρή υπόθεση είναι το παιχνίδι για την ψυχική τους ισορροπία, γεγονός που έχει ξεχαστεί . Μετατρέποντας το σε μια δημιουργική βιωματική εμπειρία στο εδώ και τώρα .
- Ψυχοθεραπευτική Σκηνή. Μία από τις χρησιμοποιούμενες κλινικές διατάξεις στο anima vita είναι και η Ψυχοθεραπευτική Θεατρική Ομάδα η οποία εργάζεται από το έτος 2007. Είναι μια ψυχαναλυτική ομάδα θεραπείας και οι εργασίες της βασίζονται αποκλειστικά και μόνο στην επιστήμη της Ψυχολογίας και μάλιστα της Ψυχανάλυσης. Η χρήση του θεάτρου ως θεραπευτικό μέσο προσφέρεται να δώσει υπόσταση στην εσωτερική ενδοψυχική σύγκρουση του ατόμου ευνοώντας την ανα-διατύπωσή της μέσω της θεατρικής ανα-παράστασης.
- Τα παιδιά παίζουν θέατρο. Μια πρωτότυπη εκπαιδευτική δράση για τα σχολεία. Τα παιδιά, ως σχολική δραστηριότητα, αντί να επισκεφθούν μια θεατρική σκηνή και να δουν μια έτοιμη παράσταση, δημιουργούν τη δική τους. Φτιάχνουν μαζί μια ιστορία γράφουν το σενάριο, επιλέγουν τους διαλόγους, δημιουργούν τους ήρωες και τις σχέσεις των ρόλων, συν διαμορφώνουν τη σκηνοθεσία, γίνονται ηθοποιοί και παρουσιάζουν τη δική τους μοναδική παράσταση στους δασκάλους τους, μέσα σε 2 ώρες εμπλοκής τους με την ομάδα.
Η διαδικασία του συντονισμού, είναι βασισμένη στις αρχές της ενιαίας εκπαίδευσης και της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, ώστε όλα τα παιδιά να μπορούν να συνυπάρχουν ελεύθερα και ισότιμα, όπως εκείνα επιθυμούν.
Η δράση πραγματοποιείται κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς 2022-23, σε ώρες σχολείου, σε μέρες που θα επιλέξουν οι δάσκαλοι σε συνεργασία με τον χώρο.