Κλείσιμο

Συντακτική ομάδα kidsproject.gr

10 Jan, 2022

Εξ αποστάσεως διδασκαλία για την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία

3η Δεκεμβρίου σήμερα - Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία...

και δεν γίνεται να μην κάνουμε στην τάξη ή μάλλον στο διαδικτυακό μάθημα κάτι σχετικό γι' αυτήν την τόσο σημαντική ημέρα. Μία ημέρα που έχουμε την ευκαιρία ως εκπαιδευτικοί να προσπαθήσουμε με τον δικό μας ξεχωριστό τρόπο να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά, σκοπεύοντας σε ένα ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ

Ένα αύριο με λιγότερες δυσκολίες για τα παιδιά που αντιμετωπίζουν αναπηρίες, ένα αύριο που θα νοιαζόμαστε και θα αποδεχόμαστε τη διαφορετικότητα χωρίς ταμπού και προκαταλήψεις!

Παρακάτω θα σας παρουσιάσουμε δύο όμορφες προτάσεις που μπορούμε να αξιοποιήσουμε και στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση με κάποιες τροποποιήσεις!


Η πρώτη παρουσίαση βασίζεται στο βιβλίο " Susan Laughs" του Jeanne Willis και Tony Ross, καθώς και το "H φίλη μου η Αργυρώ", το οποίο υπάρχει και αποσπασματικά στο σχολικό βιβλίο Γ' δημοτικού.

1. Στην πρώτη δραστηριότητα οι μαθητές πρέπει να συμπληρώσουν είτε γραπτά είτε προφορικά (ανάλογα την τάξη και το επίπεδο των παιδιών) τη φράση: "Η Αργυρώ..."

2. Στη συνέχεια μπορούμε να παρακολουθήσουμε το παρακάτω βίντεο   και να συζητήσουμε τα πράγματα που μπορεί να κάνει η Αργυρώ!

3. Άραγε εμείς μπορούμε; και τι ακριβώς;

  • Μπορείς να ζωγραφίσεις χωρίς χέρια; Προσπαθούν να ζωγραφίσουν χωρίς χέρια.
  • Μπορείς να χορέψεις με κλειστά μάτια; Προσπαθούν να χορέψουν με κλειστά μάτια, φορώντας ένα μαντήλι.
  • Μπορείς να μαντέψεις τι κρατάω; Παίζουμε τυφλόμυγα κρύβωντας μέσα σε μία σακούλα αντικείμενα.
  • Μπορείς να αναγνωρίσεις τους ήχους; Βάζουμε στο κάθε παιδί να ακούσει διάφορους ήχους (π.χ ήχο αεροπλάνου, τρακτέρ κ.ο.κ., ή από διάφορα μουσικά όργανα για να μαντέψει ποιο είναι). Επίσης, μπορούμε να παίξουμε στη χώρα των ήχων από το Φωτόδεντρο!

 Για να κατεβάσετε το υλικό με όλες τις εικόνες πατήστε: ΕΔΩ!

Πηγή: Περί Νηπιαγωγών


Η δεύτερη παρουσίαση αφορά δραστηριότητες που κάνουν τα παιδιά να αντιληφθούν τη δυσκολία της αναπηρίας και ταυτόχρονα να γνωρίσουν περισσότερες αναπηρίες με βιωματικό τρόπο.

Η δράση αποτελείται από 3 μέρη:
  • Μια εισαγωγική ομιλία όπου μιλάμε για την παγκόσμια αυτή μέρα και εξηγούμε πως θα κινηθούν οι μαθητές στο βιωματικό μέρος.
  • Το βιωματικό μέρος που αποτελείται από 6 ομάδες δραστηριοτήτων, καθεμία αφιερωμένη σε μια αναπηρία ή δυσκολία.
  • Μια συζήτηση των εμπειριών των μαθητών από το βιωματικό μέρος που θα οδηγήσει σε συμπεράσματα για τις αναπηρίες και τις δυσκολίες.

Οι δραστηριότητες είναι χωρισμένες σε 6 ομάδες, έτσι ώστε τα παιδιά να γνωρίσουν την κάθε αναπηρία ξεχωριστά:

  • Αυτισμός/ Δυσκολίες στην Επικοινωνία 
  • Νοητική Αναπηρία 
  • Μαθησιακές Δυσκολίες 
  • Ακουστική Αναπηρία Οπτική Αναπηρία 
  • Κινητική Αναπηρία

Για να κατεβάσετε το υλικό πατήστε: ΕΔΩ!

Πηγή: taximagiki.blogspot.com