Κλείσιμο

Τσαπακίδη Δέσποινα

10 Jan, 2022

Μουσικές Δραστηριότητες για παιδιά ίδια και διαφορετικά!

Υλικά

Τέσσερις κάρτες με τέταρτα μουσική σε cd ή σε youtube, όργανα ορχήστρας orff

Χώρος

Ο χώρος πρέπει να είναι όσο το δυνατόν άδειος ανάλογα και με τον αριθμό των παιδιών και να είναι καλυμμένα τα επικίνδυνα σημεία (γωνίες).

Μουσική που δημιουργεί κίνηση.

Προτεινόμενη μουσική: badinerie από τη σουίτα του Bach: 

https://youtu.be/Tv40mcAM1ZA

  • Επικοινωνούμε στα παιδιά τι θέλουμε να κάνουμε, μέσω οπτικού ερεθίσματος (κάρτες) ή λεκτικής εντολής.
  • Ερχόμαστε όλοι σε κύκλο και κάνουμε τον χαιρετισμό, μπαίνει η μουσική και τα παιδιά κινούνται ελεύθερα στον χώρο.
  • Σε τακτά  χρονικά διαστήματα σταματάμε την μουσική.  
  • Ζητάμε από τα παιδιά να  μένουν ακίνητα.
  • Εκεί ένα οπτικό ερέθισμα είναι πάντα βοηθητικό π.χ. μετράμε με τα δάχτυλα. Όσο τα παιδιά εξοικειώνονται  μπορούμε να αυξήσουμε τον χρόνο.
  • Το επαναλαμβάνουμε δύο με τρεις φορές και μετά περνάμε σε μια ρυθμική δραστηριότητα με όργανα.

Ρυθμική δραστηριότητα:

Καθόμαστε σε κύκλο. Βγάζουμε σιγά-σιγά τα όργανα. Το κάθε παιδί διαλέγει το όργανο που θέλει.

Υπενθυμίζουμε τους κανόνες:

  • Δεν πετάμε τα όργανα
  • Δεν χτυπάμε με αυτά
  • Δεν τα βάζουμε στο στόμα

Παίζουμε και τα δοκιμάζουμε, ώσπου να δοθεί εντολή να ξεκινήσουμε όλοι μαζί.

Ακολουθούμε την τακτική της κινητικής δραστηριότητας.

Παίζουμε όλοι μαζί, σταματάμε σε τακτά χρονικά διαστήματα χωρίς ρυθμό. Χρησιμοποιούμε το μέτρημα για να καθορίσουμε τον χρόνο της παύσης.

Έπειτα, επαναλαμβάνουμε το ίδιο με ένα απλό ρυθμικό μοτίβο.

 Πηγή άρθρου: Radio-pitsiriki