Κλείσιμο

Σειροθέτηση εικόνων: Ιδέες και προτάσεις για να αξιοποιηθεί στη διδασκαλία

Η «σειροθέτηση», αναφέρεται στην ικανότητα οργάνωσης διαφόρων στοιχείων κατά σειρά, έχει καθοριστική σημασία για την επίλυση προβλημάτων και αποτελεί παράγοντα σχολικής ετοιμότητας. Καλό θα είναι, η δυσκολία των εικόνων και ο αριθμός των γεγονότων να έχει μια διακύμανση και να αυξάνεται σταδιακά, για να μην δημιουργήσουμε στο παιδί άγχος και κατά συνέπεια μειωμένη αυτοπεποίθηση.

Οι ασκήσεις σειροθέτησης γεγονότων ή εικόνων μπορούν να χρησιμοποιηθούν με πολλούς τρόπους, ανάλογα με το τι θέλουμε να επιτύχουμε.

Με αυτές τα παιδιά ενισχύουν:

✔️ Το λεξιλόγιο
✔️ Τη μορφοσυντακτική ενημερότητα
✔️ Την οπτική αντίληψη
✔️ Τη μνήμη εργασίας
✔️ Την κατανόηση γραπτού κειμένου
✔️ Την κατανόηση του προφορικού λόγου
✔️ Τις εκτελεστικές λειτουργίες
✔️ Την προσοχή
✔️ Την αυτοδιόρθωση
✔️ Την επίλυση προβλημάτων
✔️ Την εκτέλεση εντολών
✔️ Την κριτική σκέψη
✔️ Τον περιγραφικό λόγο
✔️ Τη μη λεκτική επικοινωνία

Προτεινόμενες Δραστηριότητες:

Σειροθέτηση Εικόνων με Εντολές
Δίνουμε μία ομάδα εικόνων όπως η παραπάνω στο παιδί και με δικές μας οδηγίες καλείται να βάλει τις εικόνες στη σωστή σειρά: π.χ. "Πρώτα πήγε βόλτα με το ποδήλατο, μετά έπεσε πάνω στον άλλον και στο τέλος έφτιαξαν τη ρόδα και έφυγαν.

Σειροθέτηση Ιστορίας
Δίνουμε στο παιδί την ιστορία χωρισμένη σε προτάσεις σε λανθασμένη σειρά. Του ζητάμε να τις βάλει στη σωστή σειρά για να διαβάσει την ιστορία να έχει νόημα.

Αλληλουχία Γεγονότων
Δίνουμε στο παιδί τα βήματα μίας καθημερινής δραστηριότητας π.χ. το πλύσιμο των δοντιών ή μία συνταγή και του ζητάμε να τα βάλει σε μια σειρά.

Προφανώς, όλα τα παραπάνω δεν θα τα επιτύχουμε με την πρώτη φορά, ιδιαίτερα εάν οι μαθητές αντιμετωπίζουν δυσκολίες σε αυτούς τους τομείς. Χρειάζεται να δείχνουμε πίστη στις δυνατότητές τους, ώστε να αποκτήσουν υπομονή και επιμονή σε ό,τι κι αν κάνουν !