Περιγραφή
Διοργανωτής
Επικοινωνία
Ένα πίνακας, μία εικόνα, είναι λένε, χίλιες λέξεις…μπορεί όμως να είναι και χίλιες κινήσεις! Αυτές τις κινήσεις και δημιουργικές πιθανότητες καλούμε τα παιδιά να ανακαλύψουν μαζί μας.
Με αφετηρία διαφορετικά έργα τέχνης επισκεπτόμαστε τις τάξεις Δημοτικών σχολείων και μοιραζόμαστε μαζί τους ένα επιμορφωτικό, εκπαιδευτικό και συνάμα δημιουργικό ταξίδι με στόχο την “αποσύνθεση” ενός πίνακα και την “σύνθεση” ενός δικού μας έργου.
Το έργο αυτό θα έχει τη μορφή μιας παράστασης, που συνδυάζει τη μουσική, το χορό και τις εικαστικές τέχνες.
Ένα πίνακας ζωγραφικής μπορεί να είναι πολλά περισσότερα από ένας πίνακας ζωγραφικής… Όπως και κάθε έργο τέχνης, μπορεί να γίνει αφορμή για δημιουργία νέων έργων τέχνης. Να δώσει έμπνευση σε νεότερους καλλιτέχνες, να μεταμορφωθεί σε κάτι πρωτότυπο και καινούργιο. Ένας ζωγράφος αποτυπώνει στον καμβά τον κόσμο του, έτσι και εμείς προτρέπουμε τα παιδιάνα αφουγκραστούν αυτόν τον κόσμο και να τον μετατρέψουν σε έναν δικό τους, αποτυπώνοντας τον, μέσα από την κίνηση και τη μουσική, πάνω στη σκηνή!
Τα έργα τέχνης πέντε σημαντικών ζωγράφων (Henri Rousseau, Paul Klee, Vincent van Gogh, Pablo Picasso και Joan Miro) θα χρησιμοποιηθούν ως αφόρμηση προκειμένου να ενεργοποιήσουν την κριτική σκέψη και την φαντασία των παιδιών και να νοηματοδοτήσουν αυτό που βλέπουν και αντιλαμβάνονται στο εδώ και τώρα.
Μέσα από συζητήσεις και κινησιολογικές δραστηριότητες ενθαρρύνουμε την ελεύθερη δημιουργική έκφραση των παιδιών, προκειμένου να εξωτερικεύσουν, να σωματοποιήσουν και να αποτυπώσουν τα συναισθήματα και τις σκέψεις που προκλήθηκαν από τα οπτικά ερεθίσματα των έργων τέχνης. Να γίνουν και οι ίδιοι καλλιτέχνες!
Το “Μία εικόνα...χίλιες κινήσεις” είναι ένα βιωματικό δια καλλιτεχνικό πρόγραμμα που επιδιώκει να προσφέρει μία καλλιτεχνική απόδραση, μία διαδραστική προσέγγιση της τέχνης, μία δημιουργική συνάντηση με αμέτρητες δυνατότητες.
Θέλουμε τα παιδιά να βιώσουν την γνώση με όλο τους το σώμα και όλες τους τις αισθήσεις. Να αντιληφθούν την αξία της τέχνης και τη σημασία της στις ζωές μας.
Μα πάνω απ’ όλα επιθυμούμε να αναρωτηθούμε, να συνομιλήσουμε, να ανακαλύψουμε, να πειραματιστούμε και να συν δημιουργήσουμε.