Η ομάδα της ψηφιακής πλατφόρμας ήδη-έτερον

26 Jan, 2021

Impostor στο Παλέρμο | ήδη-έτερον

Impostor στο Παλέρμο

Το νέο «κόλλημα» των παιδιών είναι το βιντεοπαιχνίδι Among us. Σχεδόν κάθε έφηβος περνάει χρόνο μπροστά από την οθόνη του υπολογιστή του παίζοντας με τους φίλους του το συγκεκριμένο video game. Τι είναι όμως αυτό το παιχνίδι;  Πρέπει να μας ανησυχεί;

Το Among us δεν αποτελεί νέα μόδα αλλά στην ουσία είναι μια είδους παραλλαγή του γνωστού σε όλους μας «Μια νύχτα στο Παλέρμο»!

Ο καθηγητής του ήδη- έτερον, Ευκλείδης Τιμοθέου, μας εξηγεί τους κανόνες των δύο παιχνιδιών μέσω των οποίων μπορείτε να διακρίνετε τις ομοιότητές τους.


Για να γνωρίσετε και να δοκιμάσετε ΔΩΡΕΑΝ την επαναστατική ψηφιακή πλατφόρμα εκπαίδευσης "ήδη-έτερον" για μαθητές γυμνασίου, πατήστε ΕΔΩ


AMONG US (κανόνες)

Είναι ένα video game για πολλούς παίκτες (4-10). Ένας έως τρεις παίκτες επιλέγονται τυχαία  για να είναι οι απατεώνες (impostors) σε κάθε γύρο. Οι αθώοι παίκτες πρέπει να υλοποιήσουν κάποιες εργασίες και δε γνωρίζουν τους απατεώνες. Οι απατεώνες όμως γνωρίζονται μεταξύ τους.

Οι απατεώνες μπορούν να σαμποτάρουν ζωτικά συστήματα, να ταξιδεύουν κρυφά μέσω αεραγωγών και να συνεργάζονται με άλλους απατεώνες για να εξοντώνουν τους αθώους.

Οποιοσδήποτε ζωντανός παίκτης μπορεί να καλέσει μια ομαδική συνάντηση αναφέροντας ένα θύμα, ή πατώντας ένα κουμπί στον χάρτη ανά πάσα στιγμή.  Στη συνάντηση, οι παίκτες συζητούν ποιος πιστεύουν ότι είναι απατεώνας βάσει των διαθέσιμων στοιχείων.

Πραγματοποιείται ψηφοφορία και ο επιλεγμένος παίκτης αποβάλλεται.

Οι αθώοι κερδίζουν ολοκληρώνοντας όλες τις εργασίες ή προσδιορίζοντας και εξαλείφοντας όλους τους απατεώνες.

Οι απατεώνες κερδίζουν όταν ο αριθμός τους είναι ίσος με τον αριθμό των αθώων ή όταν μια αντίστροφη μέτρηση σαμποτάζ φτάσει στο μηδέν.

 

Όταν ένας απατεώνας εκτελεί σαμποτάζ, είτε υπάρχει άμεση συνέπεια (για παράδειγμα όλα τα φώτα σβήνουν) είτε αρχίζει μια αντίστροφη μέτρηση. Στην τελευταία περίπτωση, εάν το σαμποτάζ δεν επιλυθεί πριν τελειώσει η αντίστροφη μέτρηση, οι απατεώνες κερδίζουν.

Όταν κάποιος εξοντώνεται γίνεται φάντασμα. Τα φαντάσματα βοηθούν τους ζωντανούς συμπαίκτες τους ολοκληρώνοντας εργασίες (αν ήταν αθώοι) ή εκτελώντας σαμποτάζ (αν ήταν απατεώνες).


ΜΙΑ ΝΥΧΤΑ ΣΤΟ ΠΑΛΕΡΜΟ (κανόνες)

Ανάμεσά στους αθώους πολίτες (τυχαία τραπουλόχαρτα) βρίσκονται ο κρυφός (μαύρος Ρήγας) , ο φανερός δολοφόνος (κόκκινος Ρήγας) και ο αστυνόμος (άσος).

Κλείνουν όλοι τα μάτια και το παιχνίδι ξεκινά:

«Πέφτει η νύχτα στο Παλέρμο.»

Οι δύο δολοφόνοι ανοίγουν τα μάτια και κοιτάζονται. Αφήνουμε μερικά δευτερόλεπτα. Κλείνουν και οι δύο τα μάτια αφού πλέον γνωρίζονται.

Ο φανερός δολοφόνος ύστερα σηκώνει το χέρι του και ο αστυνόμος  ανοίγει τα μάτια του και τον βλέπει. Αφήνουμε και πάλι μερικά δευτερόλεπτα.

Ο φανερός δολοφόνος κατεβάζει το χέρι του, ο αστυνόμος κλείνει τα μάτια του και…

«Μία νέα ημέρα ξημερώνει στο Παλέρμο.»

Οι πολίτες με την έμμεση βοήθεια του αστυνόμου (που δεν αποκαλύπτει την ταυτότητά του) πρέπει να εντοπίσουν και να βγάλουν από το παιχνίδι με ψηφοφορία τους παίκτες-δολοφόνους, ώστε να κερδίσουν.

Ο αστυνόμος, έχει την ικανότητα να βοηθάει τους πολίτες, στρέφοντας έμμεσα τις υποψίες στο πρόσωπο του φανερού δολοφόνου, τον οποίο έχει δει στη διάρκεια της πρώτης «νύχτας».

Η προσοχή και των δύο δολοφόνων στη διάρκεια κάθε «ημέρας» της παρτίδας είναι στραμμένη στην αναζήτηση του αστυνόμου, τον οποίο έχουν την ευκαιρία να βγάλουν από το παιχνίδι με δολοφονία στη διάρκεια της «νύχτας».

Αφού οι παίκτες συλλέξουν στοιχεία και οδηγηθούν σε συμπεράσματα από τις συζητήσεις κατά τη διάρκεια της «ημέρας», πρέπει να κάνουν μία ψηφοφορία για να αποχωρήσει κάποιος από το παιχνίδι. Ο παίκτης που θα συγκεντρώσει τις περισσότερες ψήφους αποχωρεί και δείχνει την κάρτα του. Η παρτίδα συνεχίζεται με τη «νύχτα» να πέφτει ξανά στο Παλέρμο.

Όλοι κλείνουν τα μάτια τους και…

«Η νύχτα πέφτει στο Παλέρμο.»

Οι δύο δολοφόνοι ανοίγουν τα μάτια και αποφασίζουν ποιον παίκτη θα βγάλουν από το παιχνίδι.

Αφού αποφασίσουν διακριτικά ποιος θέλουν να αποχωρήσει, τον δείχνουν στον παίκτη που αποχώρησε την πρώτη «ημέρα» και αυτός με τη σειρά του ειδοποιεί την ομάδα ότι όλα είναι έτοιμα για να συνεχιστεί το παιχνίδι.

Οι δολοφόνοι κλείνουν τα μάτια τους και μια νέα ημέρα ξημερώνει, κατά τη διάρκεια της οποίας αποκαλύπτεται ποιο ήταν το θύμα των δύο δολοφόνων.

To παιχνίδι συνεχίζεται με την «ημέρα» και τη «νύχτα» να εναλλάσσονται χωρίς τη συμμετοχή των παικτών που έχουν αποχωρήσει και εφόσον τουλάχιστον ο ένας δολοφόνος βρίσκεται στο παιχνίδι.

 

Οι δολοφόνοι κερδίζουν όταν ο αριθμός τους είναι ίσος με τον αριθμό των αθώων ή εάν εξοντώσουν τον αστυνόμο.

Είναι φανερό πως οι άνθρωποι διασκεδάζουν διαχρονικά με παρόμοιους τρόπους.
Υπάρχουν λοιπόν ακόμα πράγματα που μας ενώνουν.
Αξίζει να τα δοκιμάσουμε πριν τα απορρίψουμε.
Καθίστε όλοι μαζί, παίξτε και περάστε χρόνο με την οικογένειά σας.

Και ποιος ξέρει… ίσως ένας «Impostor στο Παλέρμο» μας φέρει ακόμα πιο κοντά!

ΠΗΓΗ: https://hdh-eteron.gr/impostor-sto-palermo/


Διαβάστε ακόμα από την ομάδα της ψηφιακής πλατφόρμας "ήδη-έτερον" :

Ανακαλύψτε στην ενότητα "Αρθρογραφία" στο Kidsproject.gr εκπαιδευτικό υλικό, ιδέες-προτάσεις δημιουργικής απασχόλησης, κατασκευές, παραμύθια, παιδικά τραγούδια και πολλά επιστημονικά άρθρα από τους συνεργάτες μας:

Ακολουθήστε μας

@ 2020 KIDSPROJECT. All rights reserved. Όροι και προϋποθέσεις.